Görev, Yetki ve Sorumluluklarla İlgili Çözümlerimiz
Bu Soruları Kendi Kurumunuz İçin Sorun...
- Tüm birimlerinizin görev, yetki ve sorumlulukları mevcut mudur? Net midir?
- Birimlere ilişkin görev, yetki ve sorumluluklar yönergelere dönüştürülmüş müdür?
- Birimlerinizin görev, yetki ve sorumlulukları güncel midir? En son ne zaman güncellenmiştir? Ne sıklıkla güncellenmektedir?
- Kurumunuzda tüm pozisyonlar unvan bazında belirlenmiş midir? (Kamuda personelin kadro ve ünvanı karıştırılmakta burada kastedilen fiilen yapılan iş ve buna bağlı pozisyondur. Örneğin genelde işçi diye bir tanım vardır ancak kaynak işçisi, temizlik işçisi, vb. fiili ayrışımı önemlidir.)
- Pozisyonlar, unvanlar bazında iş tanımları ve yetkinlik tanımları mevcut mudur?
- Birden fazla birimin yaptığı çakışan işlerde sorunlar yaşanıyor mu? Ortak işlere yönelik bir standart mevcut mudur?
- Tüm pozisyonlar için geçerli standardize edilmiş ortak iş tanımları mevcut mudur?
- Ortada kalan işler, tanımlanmamış işler mevcut mudur?
- Yönetsel olarak iş tanımlarından dolayı çatışmalar yaşanıyor mu?
- Yeni bir çalışan işe başladığında pozisyon ve unvan bazında iş tanımlarını biliyor mu? İş tanımları kendisine tebliğ ediyor mu?
- İş tanımları organizasyonel değişikliklerle birlikte güncelleniyor mu?
Tüm Pozisyonların Görev, Yetki ve Sorumlulukları Netleştirelim
Tüm birimlerimizle detaylı çalışmalar ve görüşmeler yaparak birimde yapılan tüm faaliyetleri çıkartarak birimler bazında pozisyonları (unvanları) belirler, pozisyonlar bazında detaylı iş tanımı, görev, yetki ve sorumlulukları tanımlarız.
Yasal Olarak Hazırlamanız Gereken Yönerge ve Yönetmeliklerinize Altlık Oluşturalım
Pozisyonlar bazında oluşturulan iş tanım, görev, yetki ve sorumlulukları birim ve kurum bazında mevzuatsal formatlara uygun bir altlıkta taslaklarını oluşturalım. Birimleriniz ve Hukuk birimine nitelikli bir kontrolle son noktanın konulması kalsın.