Bilgi Yönetim Altyapısını Nasıl Oluştururuz?
Kurumların, bilgiyi daha etkin kullanmalarını sağlamanın ve bu alandaki ihtiyaçları karşılamanın en etkin yolu, Kurumsal Bilgi Yönetim Sisteminin kurulmasıyla mümkündür. Ancak bunun için yapılması gereken en doğru iş gerekli altyapının oluşturulmasıdır. 5M, kurumlarda bilgi yönetim altyapısının kurulması için saha çalışmalarını kritik görmektedir. Bu kapsamda 5M;
- Verinin üretildiği faaliyet ve işlemleri tespit eder,
- Kurumdaki güncel tüm dokümanları, raporları vb. inceler ve veri haritasını çıkarır,
- Bilgi yönetimi açısından kurumun fotoğrafını çeker, mevcut durumu ve ihtiyaçları ortaya çıkarır,
- Hangi bilginin nerede ve nasıl üretildiği, nereye, nasıl ve kim tarafından kaydedildiği, nerede, nasıl ve kim tarafından kullanıldığı tespit eder,
- Faaliyet ve işlemler bazında tutulması gereken veri başlıklarını ve bu veri başlıklarına ilişkin veri karakteristiklerini belirler,
- Kurumun ihtiyacına göre veri giriş ve veri konsolidasyon şablonlarını hazırlar,
- Kurum tarafından istendiği takdirde belirli süre boyunca veri giriş ve veri konsolidasyon sürecine destek verir.